Diagram k háčkování







Háčkujete rádi podle návodů? Když mi bylo méně let a měla jsem dobré oči, zvládala jsem rozluštit všechno, spočítat všechny přehršle sloupků, mrňavých řetízkových ok a podobně. Nu, přibývají mi roky, (pravda pouze po minutách, ale ono se to nasbírá) a číst v malých diagramech je pro mě stále protivnější. 

Tak jsme se rozhodly zkusit kreslit diagramy trochu jinak. Každá řada je barevně provedena trochu jinak, aby se v nich lépe orientovalo. Dlouhé řady stejných sloupků/ok jsou barevně rozlišené i uvnitř, aby se Vám líp počítaly - 1., 2. a 4. řada.

Všímavé  pozorovatelky postřehnou, že není naznačen začátek a konec řad. Není. Já na to v uměleckém zápalu nehleděla. Ale samozřejmě,  každá řada končí pevným řetízkovým okem do prvního "sloupku" (nebo spíše jeho náhrady z řetízkových ok) dané řady. Novou řadu začnete tak, že uháčkujete tolik řetízkových ok, abyste dostali výšku prvního sloupku, který nahrazujete (třeba u dlouhého sloupku háčkuju tři oka), a pak už normálně háčkujete podle diagramu. Takže pokud je ve druhé řadě nakresleno 24 dlouhých sloupků, uháčkujete nejdřív 3 řetízková oka, abyste ten první nahradily, a 23 dlouhých sloupků. 








Tady je to "dílko". Mě se při háčkování květinka nejdřív vlnila. Hodně záleží na tom, jak utahujete nebo jak rozvolňujete, na velikosti háčku a tloušťce příze. Takže pokud se Vám to bude taky vlnit jako mně, prostě někde víc utahujte. To uvidíte :o). Někdy je potřeba oproti návodu ubrat rovnoměrně i sloupky, ale do tohoto jsem se nepouštěla, neb to nebylo nutné.


Tak, snad se Vám bude fajn tvořit.

- diagram a text Nela -
- fotečka maminka - 


Komentáře

Oblíbené příspěvky