Křížkové bordury



Asi to vypadá tak, že jsme začaly dělat pořádek ve své knihovničce, a teď neseme na světlo knížky, které jsme si kdy pořídily na téma ručních prací. A víte, že ano? (A představte si, že máme v rukávu ještě několik dalších, ale to jsou už spíše takoví knižní dinosauři.)


Tentokrát nám padla do oka knížka plná, ale opravdu plná návodů na křížkové vyšívání bordur. Kdysi jsem měla velký sen - všechny je vyšít. A myslím, že ho mám stále. A také si myslím, že jako správná tvořilka všeumělka (příběhy o Zvonilce jsou vážně moc pěkné) nutně potřebují žít alespoň tisíc let, abych měla dostatek času na všechny projekty, které jsem si kdy naplánovala. A ručím za to, že vy, jako správné tvořilky, jste si hned pomyslely: "Holka, ani tisíc let by ti nestačilo..." A já vám dávám za pravdu, tvořivý člověk se nebude nudit nikdy, ani kdyby žil věčně.






Na této knížce mám nejraději to, že v nich najdu téměř všechna témata, jaké jsou zapotřebí v domácnosti - hrníčky a kafe mlýnky do příborníku, zeleninu ke kořenkám, ovoce k poličkám se zavařeninami, roztomilé motivy pro děti, luční kvítí na cíchy a ornamenty na ručníky.



 



V knížce najdete i návod na jednoduchou zástěrku. Na fotce je vidět kousek pomerančové výšivky, kterou jsem si chtěla dát na onu zástěrku. A pak také kousek arabesky. (Myslím, že miluji arabesky, už jen pro zvukovou podobnost s bonbony atlaskami.)






Vždy originální maminka rozstříhala jednu moji borduru na jednotlivé motivy (stejně byly jenom tři, přesně jak je na obrázku v knížce) a zapracovala je jako součást patchworku. Tyto kousky má v plánu použít na obaly na knížku.


Vyšívání je opravdu krásná věc. Kromě křížkové výšivky mám také slabost pro richelieu - krásné krajkové výšivky. Já mám vůbec spoustu slabostí, ale ta největší je... čas. Cože jsme to říkaly o té tisícovce?

-Linda-

Komentáře

Oblíbené příspěvky